SIE English Sony Interactive Entertainment Inc. Entertainment Průvodce cestováním Sagada: dostat se tam, ukázkový plán a také rozpočtový plán

Průvodce cestováním Sagada: dostat se tam, ukázkový plán a také rozpočtový plán

Mnohem aktualizovanější verzi tohoto krátkého článku lze objevit zde: Sagada Travel Guide
“Pojďme do Sagady.”

Před více než pěti lety, těsně před promocí na vysoké škole, mě můj dobrý přítel Tonet pozval, abych šel do Sagady. “Nevěřím, že je to možné za předpokladu, že na našich tezích pracujeme.” Možná po promoci? “ Navrhl jsem.

Po ukončení studia, když jsme chodili v Makati hledat práci, ji znovu přivedla. “Věřím, že bychom měli nejprve objevit úkol.” Stejně jako pak naplánujme útěk Sagada, “vyhýbal jsem se. Souhlasila.

Když jsme nakonec přistáli na práci, přání cestovat do Sagady bylo stále tam. Nicméně se to však nepokusily vychovávat, protože jsme pochopili, že neexistuje žádná metoda, kterou bychom mohli zachytit třídenní výlet do našich zcela toxických plánů. Nebylo to až do cesty sponzorované společnosti v roce 2009, kdy jsem nakonec vstoupil na Sagadu.

Když Tonet zjistila, že jsem tam už byl, přiměla mě zaručit, že bych ji měl příště vzít s sebou. Naštěstí je Sagada jedním z těch míst, ke kterým by se někdo chtěl vrátit. O rok později jsem se rozhodl vrátit do Sagady. Ideální čas se zahlédl mezi Vánocemi i nový rok. Poskytl jsem tonet hovor.

“Požádal jsi mě, abych ti zavolal ve chvíli, kdy jsem se rozhodl jít do Sagady.” Okamžik přišel. Stále jsi na to? “

Reakce Tonetu byla hlasitá a také potěšená „samozřejmě“.

Po 5 letech chtít se to nakonec stalo.

Když se naši dobří přátelé objevili o této cestě do Sagady, rozhodli se připojit. Koneckonců, protože cesta byla uspořádána dne 27.-29. prosince, již podali v úřadu dovolenou. Než jsme tomu pochopili, skončili jsme jako skupina 10, složených z dobrých přátel a některých kolegů.

Plánování výletu do Sagady

Protože moji dobří přátelé, stejně jako jsem si přál vidět Sagadu během vánoční přestávky, mezi Vánocemi i Novým rokem jsme pochopili, že budeme v náročné fázi plánování. Prosinec je uvažován o nejlepší sezóně v Sagadě, takže objevování ubytování může být v tomto období mnohem jednodušší. Proč jsme se rozhodli jít v prosinci? Protože jsme si přáli cítit chladno a také, jak jsme se přáli připojit k každoročnímu Bonfire Festu, ke kterému dochází obvykle 27. nebo 28. prosince. Právě zde jsou věci, které jsme museli před naší cestou vypracovat:

1. Doprava. Sagada můžete oslovit veřejnou dopravu prostřednictvím jakéhokoli typu dodržování tras.

Via Baguio City

Přes Banaue

Přes Bontoc

Vzhledem k tomu, že jsme byli skupinou 0F 10, vybrali jsme si, že by bylo mnohem praktičtější a pohodlnější pronajmout dodávku a rozdělit náklady. Tímto způsobem bychom mohli co nejlépe využít naši dobu, protože bychom cestovali večer a ráno jsme dorazili do Sagady, než abychom strávili celý den na silnici, pokud se chystáme autobusem. (Neexistují žádné večerní výlety do Sagady z Baguio.) Náklady na pronájem dodávek po dobu 3 dnů a 2 noci včetně všeho (od poplatku za řidiče po plyn až po poplatky za mýtné) bylo 17 000 Php, což vyplynulo, že by každý z nás vyšel P1 700 pro přepravu. Není špatné.

2. Ubytování. Tuto cestu jsme začali plánovat trochu také pozdě, což jsme si uvědomili, když všechny hotely, které jsme nazvali, byly všechny plně rezervované. Naštěstí pro nás, autor blogu dobrý přítel Benj z Visitesgada.com, který byl v té době v Sagadě, nám pomohl objevit penzion, který by se nám mohl hodit. Nakonec jsme zabírali prostor v hostovém domě Ligaya i v chatkách. Podívejte se na mé hodnocení zde.

3. Itinerář. Vytváření rozvrhu Sagada pro nás nebylo tak náročné, protože jsem tam byl, protože jsem tam byl schopen citovat přesně kolik času trvalo celkem na každou cestu, kterou jsme si přáli podniknout. Tady je náš předběžný itinerář:

Den 0: Odjezd
197:00 – uspokojit UP (Manila)

1. den: Příjezd, Lumiang Burial Cave, Sumaguing Cave
07:00 – Příjezd do Sagady
03:00 – údolí Echo, tkaní Sagada, objektivní složka
18:00 – večeře
17:00 – odpočinek

Den 2: Bomod-OK Falls, Rock Inn, Bonfire
06:00 – vstaňte volání
07:00-BOMOM-OK FALLS
12:00 – Rock Inn a také kavárna, oranžové sběr
03:00 – modifikace oblečení, odpočinek
17:00 – Připravte se na oheň
12:00 – Návrat do hostelu

Den 3: Odjezd, Kiltepan Sunrise
04:30 – Vstaňte volání
05: 10:00 – Zobrazit východ slunce na pohledu KiltEpan
06:30 – ETD Sagada,
20:00 – ETA MANILA

Samozřejmě jsme to nemohli striktně dodržovat, ale to, co se skutečně stalo, bylo docela blízko!

Top Inns a také penziony v Sagadě

Na základě recenzí klientů Agoda.

Isabelo’s Inn i Cafe. Zkontrolujte sazby a dostupnost! ✅

Kanip Aw Pines View Lodge. Zkontrolujte sazby a dostupnost! ✅

Kenlibed Inn. Zkontrolujte sazby a dostupnost! ✅

Vesnice Sagada Heritage. Zkontrolujte sazby a dostupnost! ✅

TreasuRe Rock Inn. Zkontrolujte sazby a dostupnost! ✅

Hledejte mnohem více Sagada Inns!

Den 0-setkání a odjezd

Pár dní před cestou se čtyři z našich dobrých přátel vyrazili ven a nechali pouze šest lidí. Zatímco to cucal, že se tak ustoupili, šest z nás se rozhodlo stále tlačit s výletem, navzdory pochopení, že náklady na dopravu by dramaticky zvýšily.

Skupina uspokojila Trinoma v Quezon City, kde na nás čekal dodávka. V 19:00 jsme vyrazili na silnici. Naše první zastávka byla na benzínové stanici v NLEX, kde jsme popadli rychlou večeři i nějaké toaletní potřeby. Náš šofér udělal několik zastávek poté, ale celou dobu jsem spal. Když jsem se probudil, slunce už svítilo a už jsme byli v Sagadě.

1. den – Příjezd do Sagady, Sumaguing Cave Spelunking Tour

Kdybychom se ukázali, když byla stále tma, mohli jsme upřednostnit chytání známého Kiltepanova východu slunce v našem prvním ránu v Sagadě. Bohužel jsme byli několik minut pozdě. Rozhodli jsme se jen zůstat s naším původním itinerářem. Měli jsme snídani u Salt a Pepper Diner (kterou jsme milovali), rezervovali jsme průvodce na výletu v kanceláři Saggas (Sagada Authentic Guides Association) a poté jsme zkontrolovali v penzionu Ligaya i na chatkách.

Po hodině odpočinku jsme se vrátili do město vhodného a začali jsme na turné Sumaguing Cave, s rychlou zastávkou vidění v Lumiang Burial Cave. (Opravdu jsme měli krátkou diskusi o tom, zda místo toho provádět výlet do jeskyně Hotel k osvěžení. Bohužel, naše postele nás magnetizovaly, že jsme se rozhodli, že se z toho nedostaneme až do večeře.

Sumaguing Cave
Zde jsou komplexní účty toho, co se stalo v náš první den! Zkontrolujte tyto příspěvky:

Sůl i pepřová večeře

Hosty Ligaya i chaty

Lumiang Cave

Sumaguing Cave

Yogurt House

Den 2-Falls Bomod-OK, oranžové sběr, stejně jako údolí Echo

Začali jsme druhý den v domě Lemon Pie, kde jsem měl úplně první citronový koláč, který se mi opravdu líbil a miloval. Poté jsme okamžitě odjeli k přístupu k zisku k bodu na pády Bomom-OK. Vyšplhali jsme nahoru a také dolů po řadových kopcích toho, co vypadalo jako trvale, dokud jsme nedosáhli mocného bomodu a také jsme se dostali do celé své chladné, chladné slávy. Haha. Byl to vynikající zážitek, i když vyčerpávající.

Poté jsme zamířili do Rock Inn a také do kavárny na oběd a také na rychlý pohled na svůj oranžový sad na nějaký výběr. Vždycky jsem potěšil, že jsem si vybral pomerančový výběr, protože to není každodenní, že vidím pomerančové stromy. Když jsme to skončili, byli jsme potěšeni, když jsme viděli, jak se náš oběd podává, který jsme dokončili v žádném okamžiku, protože jsme byli všichni docela hladoví.

BOMOM-OK FALLS
Poté jsme šli naší metodou zpět do vlastního města. Na metodě jsme se zastavili v tkaní Sagada a také v malém obchodu s hrnčířstvím poblíž penzie Mapiya-Aw. Poté jsme byli upuštěni v kostele Panny Marie Panny, od kterého jsme začali chodit do údolí Echo. Prošli jsme s mnohem modernějším objektivním složeným hřbitovem, kde jsme strávili několik minut a podívali se na náhrobky a odráželi. Pak jsme prošli útesem do údolí Echo (což byla krátká, docela jednoduchá procházka), ale nezůstali jsme tak dlouho. Později večer jsme se připojili k mnoha turistům v Sagadě na Bonfire Fest!

Zde jsou mnohem komplexnější chroniky našich zkušeností dne 2:

Dům citronového koláče

BOMOM-OK FALLS

Oranžový výběr na rockové farmě

Tkaní Sagada

Hřbitova mise

Echo Valley a také zavěšené rakve

Bonfire Fest

Den 3 – Kiltepan Sunrise a také vedlejší terasy na rýžové terasy Banaue

Slunce se ještě muselo zvýšit, když jsme začali náš třetí den. Již v 5 hodin jsme byli již v dodávce naší metody k perspektivě Kiltpan, abychom chytili známý Sunrise Sagada. Když jsme se ukázali, byla stále tmavá, protože jsme museli chodit s hustou přikrývkou mlhy pokrývající červenou měkkou blátivou zemi. Vylezli jsme na kopec a čekali jsme na perspektivu na nebeskou podívanou! Východ slunce byl nad úchvatným!

Poté jsme se vrátili do města vhodného k snídani a poté do našeho penzionu, abychom si přinesli naše věci. Náš šofér za předpokladu, že se vydáváme na cestu Bontoc-Banaue na naší metodě zpět, abychom mohli vidět rýžové terasy v Banaue i Bay-yo. Souhlasili jsme, i když jsme pochopili, že to bude trvat mnohem více času. Bylo to skvělé rozhodnutí. Byli jsme schopni obdivovat tyto dvě stránky (i když z dálky), stejně jako to stálo za čas na cestování.

Po několika mnohem více zastávkách (včetně pozdního oběda v Nueva Vizcaya) jsme se nakonec objevili v Manile kolem půlnoci!

Podívejte se na tyto zprávy, jak jsem zde podrobně vyprávělpro nás za zastávku.

Kiltepan Sunrise

Rýžové terasy Bay-Yo, Bontoc, Mountain Province

Banaue rýžové terasy, ifugao

Výdaje

Ještě před zahájením cesty jsme pochopili, že nejvýznamnější kus našeho rozpočtového plánu by šel na přepravní náklady. Opět se očekávalo, že budeme skupinou 10 pronájem osobní dodávky za 17 000 P (3 dny, 2 noci včetně poplatku za řidiče, plyn a poplatky za mýtné), ale několik z nás začalo klesá jako mouchy, dokud jsme nebyli oříznuto do skupiny 6. Očekává se, že bude P1 700 na hlavu, což bylo P2 834 na osobu.

Každopádně tady je rozpis našich nákladů v Sagadě.

P2 834 – Půjčovna dodávek na osobu

P1 400 – celkové jídlo

P500 – Ligaya’s Guest House, 2 noci

P133 – Sumaguing Cave Trip (P800/6 PAX)

P33 – Echo Valley Trip (P200/6 PAX)

P100-Bomod-OK Falls Trip (P600/6 PAX)

P250 – Bonfire Fest Ticket (včetně dopravy, večeře bufetu a nápoje)

P50 – Rock Farm Orange si s výběrem vstupního poplatku

P150 – pomeranče (P50/KIL)

P20 – sprchový poplatek (Sumaguing Cave)

P200 – Incidentys (balená voda, nezdravé jídlo atd.)

P5 670 – celkem

Hmmm. Poměrně drahé, co? Vezměte prosím na vědomí, že to bylo kvůli tomu, že naše přátelé ustoupili na poslední chvíli, což nás vyžadovalo, abychom pokryli také jejich přepravní poplatek. Kdyby šli s námi, když se dopustili, bylo by mnohem více lidí, kteří náklady dělili. Kdybychom pochopili, že bychom byli pouze skupinou 6, místo toho bychom také vzali veřejnou dopravu! Seno, nelíbí se mi Flakers!

Sagada bude pro mě vždy jedním z nejvíce nezapomenutelných destinací. Jsem jen jako s vysočinou, počasím, jídlem a také v místech, které je třeba vidět v Sagadě!

Další návrhy na YouTube ⬇ ⬇

Související příspěvky:

Průvodce cestovním průvodcem Sagada s plánem rozpočtu

Bomod-OK Falls, Sagada: Co lze očekávat

Boracay: Průvodce cestováním v rozpočtu

Pláž Masasa na rozpočet: Průvodce cestováním a plánem

Průvodce cestováním Sipalay s plánem rozpočtu

Průvodce cestováním El Nido Palawan s plánem a plánem rozpočtu

Průvodce cestovním průvodcem Siargao s plánem rozpočtu